بهشت زهرا نام بزرگترین آرامستان ایران میباشد . این آرامستان دارای قطعات در فازهای متعددی میباشد که برای انجام امور خاکسپاری و همینطور مراسم های یادبود و ترحیم احداث شده است . برای رزرو خدمات و همینطور دریافت اطلاعات برگزاری مجلس ختم میتوانید به سایت بهشت زهرا میتوانید مراجعه کنید و ضمن دریافت مشاوره ، خدمات مورد نیاز خود را رزرو نمایید .

سایت بهشت زهرا

سایت بهشت زهرا

 

اطلاعات سایت بهشت زهرا

با ورود به سایت بهشت زهرا شما میتوانید اطلاعات مختلفی مشاهده و دریافت نمایید . در این سایت اخبار روزانه سازمان بهشت زهرا به صورت روزانه قرار داده میشود .معرفی سازمان از دیگر بخش های این وب سایت میباشد .

اولين تلاشها براي طراحي، اجرا و احداث گورستاني به نام بهشت زهرا ( سلام الله عليها) با هدف پايان دادن به موضوع تعدد گورستانها در سطح شهر تهران در سال 1345 انجام گرفت.

در اين تصميم گيريها كه با حضور شهردار وقت تهران و معاونين و رؤساي سازمان گورستانهاي پايتخت انجام پذيرفت قطعه زميني در مسير مورد احترام تهران – قم با مساحت 314 هكتار به اين موضوع اختصاص يافته و براي فعاليتهاي عمراني و فضاي سبز نيز بلافاصله اقدام گرديد. بهشت زهرا ( سلام الله عليها)در سال 1349 آماده گرديد ولي در ابتدا به علت وجود گورستانهاي متعدد فعال در محله هاي تهران با عدم اقبال عمومي جهت دفن اموات مواجه و سرانجام با دفن اولين متوفي بنام مرحوم محمدتقي خيال در قطعه 1 رديف 1 شماره 1 كه به خانواده اي ارتشي و متنفذ متعلق بود، رسماً مورد بهره برداري قرار گرفت.

در قسمت های مختلف این وب سایت میتوانید راهنمای مراجعین ، احکام میت ، انواع قطعات ، شهدای شاخص ، نقشه بهشت زهرا و همینطور سامانه جستجوی متوفی را مشاهده کنید .

سازمان بهشت زهرا( سلام الله عليها)، تنها گورستان فعال شهر تهران، يكي از سازمانهاي خدماتي و تحت پوشش حوزه معاونت خدمات شهري شهرداري تهران ميباشد كه با وجود اساسنامه و آيين نامه هاي مالي و اداري مصوب، با نظارت هيئت مديره اي مركب از مديران شهرداري تهران و به رياست معاون خدمات شهري شهرداري بصورت بازرگاني اداره مي‌شود.

در حال حاضر در بهشت زهرا ( سلام الله عليها)بالغ بر يك ميليون و چهار هزار متوفي مدفون مي‌باشد كه از تاريخ دفن اولين متوفي در آن بيش از 40 سال مي گذرد. تدفين ابدان مطهر شهيدان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در قطعات شهدا، وضعيت اين گورستان را به حالت خاصي تغيير داده و اين سازمان به مكاني مقدس در باورها و فرهنگ مردم قدرشناس تهران و ايران تبديل شده است.

امروز بهشت زهرا ( سلام الله عليها)از رهگذر رايحه دل انگيز شهيدان سرافراز و فضاي روحاني آستان مقدس امام شهيدان بنيانگزار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني ( رضوان الله تعالي عليه)جايگاهي عظيم در فرهنگ ملت ايران يافته است.

از سويي ديگر روند رو به رشد شهرنشيني و رشد وتوسعه تهران به كلانشهر چند ميليوني تهران بزرگ و وجود تنها يك گورستان در اين شهر اهميت اين سازمان را در برنامه ريزيهاي شهري دوچندان نموده، به طوريكه شهردار تهران در برنامه هاي خود براي كلانشهر تهران در نظر دارد به منظور جلوگيري از تردد بي رويه شهروندان در ايام سال به جنوبي ترين نقطه شهر، و دسترسي آسان به يكي از عناصر حياتي شهرنشيني، تنهاگورستان شهر تهران را در 3 نقطه شرق، غرب و جنوب تهران توسعه دهد.

از سويي ديگر سازمان بهشت زهرا ( سلام الله عليها)به دليل عدم اختصاص هر گونه بودجه اي از شهرداري و ساير سازمانها و نهادها و استقلال مالي مجبور به ايجاد راهكارهايي مناسب جهت ايجاد درآمد بوده به طوري كه منجر به اداره سازمان عريض وطويل بهشت زهرا ( سلام الله عليها)گردد.

در این سایت بهشت زهرا انواع مقالات به صورت روزانه درج میشود . این مقالات شامل مواردی همچون : مراحل تدفین متوفی ، چگونگی قرائت دعای تلقین ، اطلاعات مناقصات میباشد .

سامانه جستجوی متوفی

با ورود به سامانه جستجوی متوفی میتوانید با وارد کردن اطلاعات متوفی شامل : نام و  نام خانوادگی اطلاعات کامل مزار شامل شماره قطعه ، شماره مزار و ردیف را مشاهده کنید . این سامانه به صورت روزانه به روزرسانی میشود و در هر ساعت ار شبانه روز میتوانید اطلاعات مورد نظر را دریافت نمایید .جهت ورود به سامانه جستجوی متوفی کلیک کنید .

با ورود به این صفحه میتوانید اطلاعات کامل متوفی در اکثر شهرهای ایران را شماهده کنید . اطلاعات مزار در شهرهای تهران ، تبریز ، اصفهان ، شیراز ، تبریز و غیره توسط مجموعه هجران گردآوری و به صورت روزادنه آپدیت و در دسترس شما کاربران قرار میگیرد .

رزرو خدمات در سایت بهشت زهرا

در وب سایت هجران که به عنوان اولین مرکز ارائه دهنده خدمات بهشت زهرا است میتوانید انواع خدمات مجالس مورد نیاز خود را بر سر مزار در بهشت زهرا مشاهده و ضمن مقایسه اقدام به رزرو نمایید .

این خدمات شامل : رزرو میز و صندلی و سایبان ، اکو و مداح ، حلوای خرما ، پک پذیرایی ترحیم ، چای و نسکافه ، آب میوه و آب معدنی ، سنگ قبر ، تاج گل ، گروه موسیقی ترحیم و مداحی با نی ، مهماندار ، سیستم گرمایشی و سرمایشی و غیره میباشد . هر یک از خدمات فوق را میتوانید انتخاب و با مشخص کردن تعداد و همنیطور وارد نمودن اطلاعات مزار ، ساعت و تاریخ مراسم ، موارد مورد نیاز را در زمان مورد نظر دریافت نمایید .

رزرو این خدمات به همراه پشتیبانی 24 ساعته میباشد و شما میتوانید در طول شبانه روز با مراجعه به سامانه رزرو خدمات بهشت زهرا ، موارد مورد نیاز برای برگزاری مجلس یادبود را انتخاب و سفارش دهید .

مشاوره و رزرو

شما میتوانید در هر ساعت از شبانه روز با کارشناسان مجموعه هجران در تماس باشید و ضمن دریافت مشاور رایگان اقدام به ثبت سفارش نمایید .

02191016474 – 09396170354