آوای هجران ترحیم عرفانی نی و دف،تار

گروه موسیقی مراسم ترحیم عرفانی آوای هجران با سابقه ای طولانی و توانایی بالا با گردآوری برترین نوازندگان و اساتید به نام موسیقی به خصوص سازهای عرفانی نی و دف ،تار ، سه تار ، سنتور و خوانندگان موسیقی سنتی ایران زمین اجرای مراسم ترحیم و یادبود را عهده دار میشود.

اجرای گروه موسیقی عرفانی آوای هجران در فضایی از موسیقی عرفانی و سنتی ایران انجام میشود و با توجه به فرهنگ موسیقیایی ایران به اجرای موسیقی مراسم ترحیم میپردازد

چه سازهایی در گروه موسیقی ترحیم استفاده میشود

برای اجرای مراسم ترحیم به شکل مراسم عرفانی در فضایی از موسیقی سنتی ایران زمین و نیز اجرای تصنیف هایی از موسیقی پاپ از سازهای مختلفی استفاده میشود . که توضیح خواهیم داد که چه سازی به عنوان ساز اصلی و کدام ساز به عنوان مکمل در گروه موسیقی ترحیم مورد استفاده قرار میگیرد . در گروه موسیقی سازها به چند دسته تقسیم میشوند . پنج خانواده ساز اصلی وجود دارد: سازهای زهی، بادی، کوبه ای، شستی دار و الکترونیک. این ساز های اصلی دارای انواع دیگر هستند برای مثال ساز بادی به سه زیر دسته: چوبی، برنجی و شستی دار و  ساز زهی نیز به سه زیر دسته :زخمه ای ، آرشه ای و کوبشی تقسیم میشوند.

برای اجرای مراسم ترحیم با توجه به سلیقه و میزان بودجه در نظر گرفته برای اجرا ، به سه دسته تقسیم میشوند : ساز بادی ، زهی و کوبه ای

سازهای بادی

سازهای موسیقی بادی به آن دسته از سازهایی گفته می‌شود که تولید صدا در آن از طریق دمیده شدن هوا در آن تولید گردد. سازهای بادی از اولین آلات موسیقی بودند که به دست بشر ساخته شدند. انسان‌های قرون گذشته آموخته بودند که با دمیدن در مخروط، برگ، یا حتی شاخ حیوانات می توانند صدایی بلند و بوقی مانند تولید کنند. آن‌ها با استفاده از این دانش به ساختن آلات موسیقی کنونی پرداختند.ریشهٔ سازهای بادی کنونی از همان سازهای بادی اولیه است که از نظر ساختمان و چگونگی تولید صدا  مختلف است . مانند ساز نی ، فلوت ، کلارینت

گروه موسیقی ترحیم

گروه موسیقی ترحیم

ساز نی : ساز نی از سازهای اصلی و به عنوان پایه در اجرای مراسم توسط گروه موسیقی ترحیم مورد استفاده قرار میگیرد . این ساز یه عنوان یک ساز بادی میباشد . البته در تعدادی از مراسم ها از ساز فلوت ، کلارینت نیز میتوان استفاده نمود .

ساز زهی :

سازهای موسیقی زهی، صدا را با ارتعاش سیم یا زه تولید می کنند. معمولاً با زخمه زدن یا ضربه زدن و یا کشیدن کمان و آرشه بر روی این زه‌ ها صدای دلخواه از ساز در می‌آید. قلب ارکسترهای قدیم و اصلی ترین هسته در ارکسترهای امروزی را سازهای زهی تشکیل میدهند.

سازهای زهی به سه دسته ی زیر بخش بندی میشوند:

زهی زخمه ای

سازهای که در آنها سیم به واسطه ی زخمه زدن، به وسیله ی انگشت یا مضراب صدا تولید می کند. نمونه های این دسته از سازها، تار، سه تار، رباب، بربط، چنگ، ماندولین و … می باشد.

زهی آرشه ای

سازهای هستند که صدا به وسیله ی کشیدن آرشه روی سیم آنها تولید می شود. نمونه های این دسته از سازها، کمانچه، قیچک، ویولون و …می باشد.

سازهای زهی کوبشی

سازهایی ای که با کوبیدن وسیله ی چکش مانندی روی سیم، تولید صوتی رسا و زیبا میکنند. سنتور، زیلفون، گلوکن اشپیل، ویبرافون نمونه های از این دسته سازها هستند.

ساز تار ، سه تار ، سنتور ، باغلاما ، عود : این سازها به عنوان سازز زهی در گروه برای مجالس ختم مورد استفاده قرار میگیرد و بنا به سلیقه میزبان اجرا میگردد .

سازهای ضربی یا کوبه ای

به سازهایی گفته می‌شود که از طریق ضربه، تکان، سایش، خراش و یا هر عمل دیگری که منجر به نوسان شود، تولید صدا می کند.

وظیفهٔ اصلی سازهای کوبه‌ای معمولاً اجرای ضرب (ریتم) در متن آهنگ است ولی توانائی اجرای ملودی را هم دارد. این ساز احتمالاً پس از صدای انسانی قدیمی‌ترین نوع ساز است.  سازهای کوبه‌ای را کلا می‌توان به دو دسته، سازهای کوبه‌ای با کوک معین مثل زیلوفون و سازهای کوبه‌ای با کوک نا معین مثل انواع طبل تقسیم کرد.

گروه موسیقی ترحیم

گروه موسیقی ترحیم

دف : در مراسم های ترحیم ساز دف به عنوان مکمل سازهای دیگر که وظیفه اجرای ضرب آهنگ را دارد مورد استفاده میباشد . این ساز با سابقه طولانی در اجرای مراسم های مذهبی و عرفانی بسیار مورد استقبال قرار میگیرد .

نکته مهم : در گروه موسیقی ترحیم عرفانی آوای هجران معمولا از ترکیب سازهای : نی ، دف و تار به همراه خواننده استفاده میشود که این ترکیب ایده آل برای اجرای مجلس یادبود میباشد

آوای هجران

ویژگی مراسم ترحیم عرفانی
  • سابقه طولانی اجرای مراسم ترحیم
  • اجرای ترانه های ماندگار ایران زمین
  • اشعار مولانا ، حافظ ، سعدی و شعرای بزرگ تاریخ ایران
  • برترین نوازندگان ساز نی،دف ، تار،سنتور،کمانچه،عود و …
  • اجرای تلفیقی از موسیقی سنتی و عرفانی
  • امکان انتخاب تصنیف ها و آهنگ ها
  • گارانتی بازگشت وجه
تماس با ما
موسیقی مراسم ترحیم

نمونه اجرای مراسم ترحیم عرفانی آوای هجران

ترحیم عرفانی
مداحی

اجرای مراسم ترحیم با توجه به سلیقه های مختلف و فرهنگ های اجتماعی متفاوت در جامعه به شکل های مختلفی انجام میگیرد . در صورتی که مایل باشید مراسم ختم به صورت مذهبی انجام شود میتوانید از مداح و قاری قرآن،مداحی با نی ، مداحی با نی و دف بهره ببرید . در صورتی که تمایل داشتید که مراسم ختم به صورت ترحیم عرفانی به همراه خواننده و سازهای نی و دف ، تار باید از گروه موسیقی ترحیم عرفانی آوای هجران دعوت به عمل بیاورید.تفاوت مداحی با نی و دف و موسیقی ترحیم در سبک و نوع اجرا میباشد که در اولی اجرا با حال و هوای مذهبی انجام میشود و در نوع دوم اجرا در موسیقی سنتی ایران و عرفانی صورت میگیرد.که توضیحات هر کدام در صفحه مربوط به آن داده شده است.

مدیریت اجرا توسط گروه موسیقی ترحیم

گروه موسیقی ترحیم عرفانی آوای هجران با توجه به سابقه طولانی در زمینه برگزاری مجالس ختم و یادبود و دارا بودن اولین موسسه خدمات مجالس ترحیم با نام هجران و همینطور اولین وب سایت ارائه دهنده خدمات مجالس ترحیم با نام ایران ترحیم دارای مدیران باتجربه در بخش های مختلف : تشریفات ترحیم ، خدمات خاکسپاری و بهشت زهرا ، گروه موسیقی ترحیم این تضمین را به شما میدهد که بهترین اجرا را برای مجلس خود داشته باشید .

گردآوری بهترین اساتید آواز و خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ در کنار نوازندگان چیره دست سازهای مختلف از موارد مهمی میباشد که توسط مدیریت گروه آوای هجران گردآوری و تشکیل شده است . به عنوان اولین گروه امکان ضمانت اجرا و همینطور گارانتی بازگشت وجه در صورت عدم رضایت را میدهد .

مشاوره و رزرو :

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو گروه موسیقی ترحیم به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید و یا با ما در تماس باشید

02191016474 – 09126170354 – 09396170354