بهشت رضا مشهد مهمترین و قدیمی‌ترین آرامستان در مشهد می‌باشد. این آرامستان در ۸ کیلومتری مشهد به سمت شهرستان فریمان قرار دارد. قدمت این مجموعه به سال ۱۳۵۵ برمی‌گردد.در حال حاضر بهشت رضا بیش از ۴۰۰ هزار نفر را در دل خود به مساحت ۱۶۵ هکتار جای داده‌است.

بهشت رضا مشهد

بهشت رضا مشهد

قطعات بهشت رضا مشهد

در این آرامستان ۳۷۰ هزار نفر دفن هستند که 5700 نفر از آنان شهید هستند. این آرامستان در سال ۱۳۵۵ به بهره‌برداری رسید. یکی از بلوک های این آرامستان، بلوک 30 نام دارد که به نام قطعه شهدای مدافع حرم نیز شهرت دارد. همچنین در این قطعه شهدای مدافع حرم فاطمیون دفن شده‌ اند. بلوک حاج میرزا جواد آقا تهرانی، نام دیگر بلوک مهم بهشت رضا می باشد.

در نزدیکی آرامستان بهشت رضا مشهد، مراکز مهمی مانند قطعه شهدا، آرامگاه شهید علیرضا روحبخش نباتی، حسینیه شهدا و زمین بازی کودکان قرار گرفته اند. همچنین ایستگاه اتوبوس پایانه بهشت رضا نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به بهشت رضا برای رفت و آمد عمومی می باشد.

بهشت رضا مشهد دارای قطعات متعددی میباشد که با نام بلوک نیز شناخته میوشد . این بلوک ها شامل :

  • بلوک شهدا:  این بلوک به شهدای دفاع مقدس تعلق دارد. مزار نورغلی شوشتری و محمود کاوه در این قطعه واقع شده‌است.
  • بلوک ۳۹ (جانبازان): بلوک ۳۹ بهشت رضا متعلق به جانبازان جنگ‌های ۸ ساله دفاع مقدس می‌باشد.
  • سایر بلوکهای آرامستان بهشت رضا
  • بلوک ۳۰ و ۱۵(مدافعان حرم): این بلوک به شهدای مدافع حرم به همراه شهدای مدافع حرم فاطمیون اختصاص دارد. علیرضا توسلی، رضا بخشی و جاوید یوسفی تنها ۳ تن از شهدای این قطعه می‌باشند.
  • بلوک جانباختگان بمب‌گذاری حرم: در قبرستان بهشت رضا بلوکی برای قربانیان بمب‌گذاری حرم امام رضا(ع) اختصاص داده شده‌است.
  • بلوک اعدامیها: این بلوک مخصوص اعدام‌شدگان می‌باشد.
  • بلوک ۴۱(اعدامیهای سیاسی): بلوک ۴۱ شامل اعدامی‌های سیاسی می‌باشد.
  • بلوک ۴۲(هنرمندان): هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه همگی در این بلوک آرام گرفته‌اند.
  • بلوک ۶۲(کرونا): از حدود ۳ سال پیش با بیماری همه‌گیر کرونا بهشت رضا بلوکی را به جانباختگان این بیماری مهلک اختصاص داده‌است.
  • بلوک ۱۰(اهداکنندگان عضو): اهداکنندگان عضو نیز صاحب بلوکی جدا در آرامستان بهشت رضا می‌باشند.

سامانه جستجوی متوفی بهشت رضا مشهد

شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه زیر با وارد نمودن نام و نام خانوادگی متوفی ، اطلاعات کامل مزار شامل : شماره بلوک ، ردیف ، شماره و تاریخ تولد و وفات را مشاهده کنید .

جستجو متوفی در حرم مطهر رضوی و خواجه ربیع

در شهر مشهد چندین مکان برای تدفین و خاکسپاری و آرامستان وجود دارد . علاوه بر بهشت رضا مشهد ، حرم مطهر رضوی و خواجه ربیع نیز از دیگر آرامستانهای شهر مشهد میباشد . جهت جستجوی متوفی در این آرامستانها بر روی دکمه زیر کلیک کنید :

جستجوی متوفی در سراسر ایران

مجموعه خدمات ترحیم هجران با گردآوری کلیه اطلاعات آرامستانهای کشور این امکان را به شما میدهد که بتوانید اطلاعات متوفی را در هر کدام از شهرهای کشور مشاهده کنید .