از دست دادن عزیز بسیار مشکل و سخت میباشد ، بازماندگان با انبوهی از مشکلات عاطفی مواجه میشوند . برگزاری مراسم ترحیم میتواند مرهمی باشد بر داغ بازماندگان . اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا از دیرباز جزیی از رسوم برگزاری مراسم خاکسپاری ، سوم ، هفتم ، چهلم ، سالگرد و یادبود بوده است .

نحوه اجرای مراسم ترحیم بهشت زهرا

اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا کاملا به سلیقه بازماندگان و روحیات متوفی بستگی دارد . با توجه به این موضوع میتوان در دو بخش تقسیم بندی کرد و بنا به سلیقه خود میتوانید نوع اجرا را انتخاب کنید :

  • مراسم مذهبی ( مداح)
  • مراسم عرفانی (خواننده و نوازنده ساز نی)

مداح بهشت زهرا:

برای برگزاری مراسم یادبود در سر مزار معمولا از مداح استفاده میشود ، که نوع اجرای مداح ، مذهبی میباشد . مداح پس از خیرمقدم و تشکرات مرسوم مراسم ترحیم ، با قرائت قرآن مراسم خود را شروع و سپس اشعاری در وصف دنیا ، پدر یا مادر ، خواهر یا برادر ، فرزند و … خوانده میشود و در آخر به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) میپردازد و اجرای خود را به پایان میرساند.

مداحی با نی :

در زمان اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا بنا به سلیقه میزبان و بالاتر بردن کیفیت اجرا از ساز نی که به عنوان یک ساز بادی با صدایی حزن انگیز که در موسیقی ایران زمین دارای جایگاه ویژه ای است استفاده میشود.

مداح اشعار و مدح هایی که مدنظر دارد به همراه ساز نی اجرا میکند که میتوانید نمونه ای از اجرای مجموعه هجران را تماشا کنید .

مداحی با نی و دف :

با توجه به تغییر سلیقه مخاطبین دچار تغییرات گسترده ای شده است و استفاده از سازهای مختلف جهت زیباتر شدن مراسم مورد استفاده قرار میگیرد. گروه موسیقی عرفانی آوای هجران با برترین نوازندگان و خوانندگان کشور با سابقه ترین گروه موسیقی ترحیم عرفانی میباشد.

ساز دف با توجه به به اینکه موجب حفظ ریتم در اجرای موسیقی میباشد و این ساز با عرفان گره خورده است میتواند در اجرای مراسم مورد استفاده قرار بگیرد .

اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا

اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا

البته در نظر داشته باشید که چند سالی است که ساز دف در بهشت زهرا ممنوع میباشد .

سیستم صوت :

برای برگزاری مراسم یادبود سیستم صوت از نیازهای اساسی برگزاری مراسم ترحیم میباشد . مجموعه هجران با گردآوری متخصصان و تجهیزات کامل صوت حرفه ای ، بهترین کیفیت را برای اجرا به نمایش میگذارد.

اجاره اکو و مداح بهشت زهرا

اجاره اکو و مداح بهشت زهرا

هماهنگی :

برای هماهنگی و مشاوره با مجموعه هجران با اطلاعات تماس ما در ارتباط باشبد و در اسرع وقت مراسم خود را رزرو کنید