اجاره اکو و مداح بهشت زهرا

برای برگزاری مراسم ترحیم و یادبود تهیه ، اجاره اکو و مداح در بهشت زهرا از مهمترین موارد میباشد. بزرگترین دغدغه برای برگزاری مراسم ترحیم برای بازماندگان تهیه سیستم صوت مناسب و مداح خوش صدا میباشد که موسسه خدمات ترحیم هجران با سابقه طولانی برگزاری مجالس یادبود این امکان را برای شما فراهم آورده است تا بتوانید با بهترین کیفیت اقدام به رزرو نمایید .

اجاره اکو و مداح بهشت زهرا
اجاره اکو و مداح بهشت زهرا

خدمات صوت و اجاره اکو و مداح بهشت زهرا شامل چه چیزهایی میشود ؟

خدمات نصب سیستم صوت در بهشت زهرا شامل نصب و راه اندازی اکو ، بلندگو و میکروفن میباشد . سیستم های صوتی که توسط مجموعه هجران نصب میشود ، یک سیستم صوت با کیفیت از بهترین برندهای موجود برگزاری مجالس ترحیم میباشد . سیستم های صوت مجموعه بهشت زهرا به دو بخش معمولی و حرفه ای تقسیم میشود . برای هرچه با شکوهتر برگزاری مراسم ترحیم در سر مزار بهتر است از سیستم صوت با کیفیت و حرفه ای استفاده شود . مقایسه و سفارش را میتوانید با مراجعه به صفحه فروشگاه خدمات ترحیم هجران \انجام دهید . پس از رزرو اکو و مداح در بهشت زهرا تجهیزات و خدمات زیر توسط مجموعه هجران انجام میگیرد :

  • تهیه و ارائه خدمات برق رسانی در قطعاتی که فاقد برق میباشند
  • نصب پاورمیکسر دایناکورد به عنوان بهترین دستگاه موجود برای اجرای مراسم مداحی
  • نصب باند (بلندگو) از بهترین برندها : دایناکورد ، ev ، rcf و … به تعداد مورد نیاز
  • کلیه ملزومات جانبی : میکروفن ، پایه میکروفن ، سیم و …
  • اپراتور صدا : متخصصی که برای تنظیم و راه اندازی سیستم صوت از ابتدا تا انتهای مراسم حضور دارد

کلیه موارد فوق توسط متخصصان صوت مجموعه انجام میگیرد.

اجرای مراسم در بهشت زهرا :

بنا به رسومی که از گذشته برای برگزاری مراسم ترحیم در بهشت زهرا یا سر مزار بوده است ، برای تسلی دل بازماندگان مداح به اجرای مراسم میپردازد که نوع اجرای مداح بنا به سلیقه میزبان میتواند متفاوت باشد و پس از اجاره اکو و مداح بهشت زهرا با مشاوران ما در تماس باشید.

اجرای مراسم ترحیم در بهشت زهرا به دو صورت زیر انجام میگیرد :

1- مراسم مذهبی (مداح)

2-مراسم ترحیم عرفانی (خواننده به همراه نوازنده نی)

اجاره اکو و مداح بهشت زهرا و مداحی :

در این نوع اجرا ، مداح مراسم را با خواندن قرآن و مناجات شروع میکند . پس از اعلام برنامه و قرائت تقدیر و تشکر ، اشعاری در وصف دنیا خوانده میشود . خواندن اشعاری در مورد عزیز سفر کرده ( پدر یا مادر ، خواهر یا برادر، فرزند و …) که به زبانحال خوانی مشهور است قسمت بعدی اجرای مداح در بهشت زهرا میباشد . خواندن اشعاری در مدح اهل بیت (ع) و روضه ای از ائمه اطهارقسمت پایانی اجرا میباشد.

خواندن مناجات در مراسم ترحیم :

یکی از برنامه هایی که مداح در بهشت زهرا اجرا میکند خواندن قرآن و مناجات میباشد . مناجات خوانی از دیرباز در مراسم های یادبود و ختم اجرا میشده است .در فیلم زیر میتوانید نمونه ای از خواندن مناجات را مشاهده کنید :

مداحی سر مزار :

همانطور که در بالا توضیح دادیم مداح قسمتی از مراسم را اشعاری در وصف دنیا و سپس به مدح اهل بییت میپردازد . مدح حضرت علی (ع) و همینطور مدحی در رثای حضرت زهرا (س) گوشه ای از اجرای مراسم ترحیم توسط مداح میباشد . در فایل زیر میتوانیدگوشه ای از این اجرا را ملاحظه کنید :

خواندن اشعاری در وصف دنیا و مدح حضرت علی

مداحی با نی :

برای اجرای مذهبی توسط مداح در مراسم ترحیم میتوانید از ساز نی به همراه مداح نیز استفاده کنید که توضیحات کامل این توع اجرا در صفحه مداحی با نی داده شده است.

در این اجرا نوازنده نی به همراه مداح به اجرای مراسم میپردازد . اجرا در دستگاه شور و دشتی از قدیم مورد استقبال مخاطبین بوده است . ساز نی از دیرباز به عنوان سازی با نوای غمگین و حزن آلود مورد استفاده قرار میگرفته است . در فرهنگ ها و قومیت های مختلف از ساز نی در مرراسم های یادبود و ختم استفاده میشده است .

در صورتی که مایل باشید که مراسم به مذهبی اجرا شود میتوانید اقدام به رزرو مداح نمایید و در صورتی که میخواهید مراسم یادبود به شکل موسیقی عرفانی به همراه سازهای نی ، دف ، تار برگزار شود باید از گروه موسیقی ترحیم آوای هجران دعوت به عمل آورید . جهت مشاهده نمونه کامل اجرای مراسم ترحیم توسط مداح بر روی لینک زیر کلیک کنید :

مشخصات و نوع اجرای مراسم توسط مداح :

مدت زمان : یک ساعت

مراسم با قرائت قرآن و مناجات شروع میشود و سپس اشعاری در وصف دنیا ، پس از آن اشعاری در وصف پدر و مادر و در آخر روضه ای در مدح ائمه اطهار خوانده میشود.

در صورتی که نیاز باشد ، قرائت زیارت عاشورا ، دعای کمیل و …

قرائت متون تشکر و عرض تسلیت

اعلام موارد مورد نظر میزبان در طول مراسم

مراسم ترحیم عرفانی :

در این نوع مراسم خواننده به همراه نوازنده نی مراسم را درفضایی از موسیقی سنتی و عرفانی ایران زمین اجرا میکنند . خواندن اشعاری از شاعران بزرک ایران از جمله : حافظ ، مولانا ، سعدی ، خیام و … توسط گروه آوای هجران انجام میگیرد .

خواندن تصنیف های ماند گار ایران زمین از خوانندگان مطرح موسیقی کشور از جمله : استاد محمدرضا شجریان ، استاد بنان ، همایون شجریان ، علیرضا افتخاری و… همینطور خوانندگان پاپ کشور : علی زندوکیلی ، محمد اصفهانی و … از برنامه های میباشد که گروه انجام میدهد .

اجرای تصنیف چرا رفتی از همایون شجریان

همانطور که در پاراگرافهای قبل توضیح دادیم استفاده از ساز نی کنار خواننده به زیباتر شدن مراسم بسیار کمک میکند . ساز نی از سازهای میباشد که با نوای حزن آلود و غمگین خود زیبایی خاصی به اجرای مراسم میدهد . ساز نی از دیرباز به عنوان سازی که از جدایی ها حکایت میکند شناخته شده است .جهت مشاهده نمونه کامل اجرای مراسم ترحیم عرفانی بر وب سایت اختصاصی مراسم ترحیم عرفامی آوای هجران کلیک کنید :

مدت زمان اجرای مراسم ترحیم عرفانی معمولا یکساعت میباشد.

چگونگی اجاره اکو و مداح بهشت زهرا :

برای رزو و اجاره خدمات فوق با مجموعه هجران تماس بگیرید و ضمن ارائه مشاوره توسط کارشناسان مجموعه با دریافت نمونه اجرای مراسم ترحیم توسط مداح و مشاهده آن ، نسبت به دریافت خدمات مورد نظر اقدام کنید و یا میتوانید بر روی صفحه فروشگاه هجران کلیک کنید و سفارش خود را آنلاین ثبت کنید :

زمانی که مراسم در روزهای پنج شنبه و جمعه ، ایام خاص مناسبتی میباشد بهتر است که 48 ساعت قبل نسبت به هماهنگی اقدام کنید.