در کنار بارگاه امام هضتم شیعیان ، حضرت امام رضا (ع) ، آرامستانی قرار دارد . جهت جستجوی متوفی در حرم مطهر رضوی مشهد میتوانید این مقاله را مطالعه و ضمن آشنایی با این آرامستان ، اطلاعات متوفی را دریافت نمایید . در حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (ع) به واسطه وجود سراسر نور و با برکت ایشان، افراد بسیاری آرمیده‌اند که علاوه بر فیض حضور در مضجع شریف امام هشتم (ع)، همنشین زائران و دلدادگان آن امام همام نیز هستند. صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی مملو از خانه‌های ابدی شهدا، عالمان و بزرگان، خادمان و … است، که تعداد زیادی از زائران از آن اطلاعی ندارند.

جستجوی متوفی در حرم مطهر رضوی مشهد

جستجوی متوفی در حرم مطهر رضوی مشهد

تاریخچه آرامستان حرم مطهر رضوی

در حرم مطهر رضوی 3 آرامستان واقع شده است .

  • بهشت ثامن الائمه ۱ واقع در طبقه زیرین صحن آزادی
  • بهشت ثامن الائمه ۲ واقع در طبقه زیرین صحن قدس
  • بهشت ثامن الائمه ۳ واقع در طبقه زیرین صحن جمهوری اسلامی

از همان وقتی که حضرت رضا (ع) را در باغ حمیدبن قحطبه طوسی به خاک سپردند، دفن جنازه نیز دراین ارض مقدس مرسوم شد. ابتدا مخصوص سرشناسان و منتقدان بود و پس از مدتی با پا گرفتن تشکیلاتی در اطراف حرم مطهر رضوی که خادم و نگهبان داشت، دفن پیکر در اطراف بارگاه شکلی همگانی پیدا کرد.

همین هم عاملی برای گسترش گورستان‌ها در شهر‌های مذهبی شد؛ که قبرستان قتلگاه و عیدگاه نمونه آن هستند. همچنین رفته رفته از نظر فقهی هم «نقل جنائز» و جابه جایی آن‌ها برای دفن اولیه یا دفن دوباره در مکان‌های مقدس جایز شمرده شد و این مهم، رواج این موضوع را به عنوان یک خواسته افزایش داد.هر سه آرامستان سراسر سنگ مرمرند و قبور چند طبقه آن‌ها هم سطح زمین است، فقط در بهشت ثامن الائمه سه، مزار شهدای بمب گذاری سال ۱۳۷۳ هم سطح نیست.

جستجوی متوفی در حرم مطهر رضوی مشهد

سامانه جستجوی متوفی در حرم مطهر رضوی مشهد این امکان را به شما میدهد تا با وارد نمودن اطلاعات متوفی از جمله : نام و نام خانوادگی به اطلاعات کامل مزار دسترسی داشته باشید . جهت ورود به سامانه جستجوی متوفی بر روی دکمه زیر کلیک کنید :

جستجوی متوفی در سراسر ایران

مجموعه خدمات ترحیم هجران با گردآوری کلیه اطلاعات آرامستانهای کشور این امکان را به شما میدهد که بتوانید اطلاعات متوفی را در هر کدام از شهرهای کشور مشاهده کنید .